Cruise 2021 - Genua naar Dubai / Kust Oman - 22 november 2021

22 november 2021 - Spokane, Washington, Verenigde Staten

Vervolg van gisteren:

Na de verfrissende douche en scheer beurt van mijn zelf warren we om 18:35 in de Symphony restaurant waar we als tweede aankwamen in ons rijtje. De Albanese buurtjes waren we nog niet. Maar die zouden wel een uur te laat zijn omdat de klok een uur naar voren was gezet en dat was de vorige ook niet helemaal aangekomen en toen waren hun ook al te laat? De maaltijd was zeker goed met Ministrone soep als staatjes voor ons. Wil had varkens rollade ik had de Cornflake rustend vis filet. Maar het dessert was toch zeker de topper van de avond. Dat was een Oostenrijkse chocolade taart met slagroom en sorbet ijs. Wil had pistache ijs ook met sorbet ijs en slagroom. Dit was een geweldige afsluiting van toch al goede avond maaltijd waar de nodige calorieën weer naar binnen zijn gegaan. Op de terug weg via de lift was een nog een mannelijk persoon die al in de lift stond. Die moeilijk ging doen en ons er niet bij wilde hebben en ging in zijn eigen taaltje een beetje te keer tegen ons. Terwijl er in de schepen lift afdrukken staan voor 4 personen. Het is dat de vrouw van dit stel de man probeerde te kalmeren want hij was in staat ons uit de lift te zetten. Zit hier aanbood met z’n hoevelen en zitten in het theater schouder aan schouder. En wil niemand in zijn lift hebben. Vreemde snoeshaan. Om half negen waren we in onze kamer terug waar we eerst even naar CNN International hebben gekeken. En van Niels en John de uitslag van de Formule 1 kregen waar Max Verstappen 2de was geworden met een puntje extra voor de snelste ronde. Toch weer goed van die Limburger die in Monaco woont. Deze dag is weer haast voorbij en we gaan zo een film kijken. Om 22:30 ging bij ons het licht uit en in onze kamer ook. Sleeping time

Maandag 22 november 2021: 29 graden warm - 1 dag voor Muscat

Weer de zon en wind aanwezig op deze maandag waar we eigenlijk zijn begonnen aan de laatste 6 dagen van deze cruise vakantie. Ik ad per ongeluk de wekker gezet en dat kreng maakte ons op een brute manier wakker. Maar eigen schuld dikke bult natuurlijk. Maar niet getreurd het was toch dicht bij het tijdstip dat we normaal wakker worden. Om half negen stonden we op de 15de en lagen weer de gebruikelijk dingen voor onze neus. Het smaakte weer voortreffelijk en met een Zwitserleven gevoel liepen we naar buiten. Waar de wind ons al direct tegemoet kwam. Want het waaide behoorlijk en een klein beetje beschutting zoeken was wel een must. En dat vonden we achter een glazen handje. Twee lig stoeltjes neer gezet en daar lagen we dan beschut en koperen Nelis scheen ons bij een blauwe hemel tegemoet. Wat wil je nog meer als je op vakantie bent. Ik de Airpods in de oortjes en even liggen luisteren naar NPO1 waar het over de Horeca ging die weer een zware tijd tegemoet ging door de geldende Corona maatregelen. Ik kan me daar best iets bij voorstellen. We lagen vlak bij een toilet waar ik altijd gebruik van maakte indien nodig. Maar vandaag werd ik door een dame van MSC er op gewezen. Dat dit toch echt een dames toilet was. Ik zei nog tegen haar, dat de WC’es gelijk zijn aan de mannen toiletten en dat ik daar geen bezwaar tegen had als de dames ook gebruik maakte van deze toilet? Maar dat vatte ze niet helemaal en vond maar maar een vreemde eend? Ik heb er verder maar geen probleem van gemaakt en ben naar de andere kant gelopen waar weer geen dames naar binnen mogen lopen. We moesten vandaag weer een PCR test doen, dus weer stokjes in onze beide neuzen. Om kwart voor twaalf was dit verleden tijd. Je moet hier elke 2 of 3 dagen zo’n PCR test doen. Maar beter zo als geen controle natuurlijk. We zijn toen naar het achter dek gegaan waar ook een zwembad is omdat daar minder wind stond. We hebben hier een consumptie gebruikt maar we vonden het hier eigenlijk te druk. Dus zijn we terug gelopen naar onze eigen rustige plakje maar wel met meer wind. Om één uur stonden we op om de lunch te gaan gebruiken. Daar was de 84 jarige Franse dame die op ons rijtje in het restaurant zit. Zij kon haast niet op eigen kracht op dek lopen door de sterke wind. Dus is Wil naast haar gaan lopen met een arm onder haar linker arm en zo hebben we haar naar binnen gebracht waar ze erg blij mee was. Toen zij eenmaal binnen was zijn wij naar het “Markplaats” restaurant gelopen. Ik heb weer het gebruikelijke konijnenvoer met wat toevoegseltjes zoals olijfolie-azijn-zout en peper om er toch maar smeu aan te geven. Wil een broodje kaas en wat water meloen. Natuurlijk koffie en thee erbij. Ik mijn gezicht beeld zat een flinke dame met de tafel helemaal gevuld met eten en heeeeeeeel veeeeeel pilletjes. Geen idee hoeveel maar zeker meer dan 20. Maar er lag ook heeeeeeel veeeeeeel eten om haar heen. Ik heb een beetje binnen mond zitten lachen toen een zakje Tomaten ketchup open wilde maken en dit niet helemaal lukte. Ze draaide dit plastic zakje in de rondte en probeerde het met een bot mes open te snijden maar dit lukte oom niet helemaal. Toen werd er een flinke ruk aan gegevens. Dat lukte maar de meeste Ketchup zat waar ze het niet wilde hebben. Ze zat helemaal onder dat rode goedje. Maar stond goed bij haar haar want dat was ook rood. Ze was goed pissige en uitte dit naar een ober. Die mocht niet lachen natuurlijk?

Wij liepen weg bij ons tafeltje waar deze dame inclusief tomaten ketchup nog wel een half uurtje werk had om alles op / weg te krijgen. Om twee uur waren wij weer op dek bij de stoelen die we hadden neer gezet deze morgen achter dat glazen handje. Maar die waren ingenomen door een dame en dat is heel begrijpelijk. Wij hebben toen twee andere ligstoelen gepakt en daar ergens in de beurt gaan zitten. Omdat het schip nu aan de kust van Oman vaart is de stand van de zon ook vanaf een andere kant. Om drie uur was bij ons de zon weg want die stond aan de andere kant van het schip. We zijn toen een etage gezakt en bij het zwembad gaan liggen / zitten. Maar daar was de zon ook om 15:30 verdwenen dus zijn we maar een kopje thee gaan drinken in het restaurant waar onze ober Andy liep te bedienen. Hij moest daar tot vijf uur blijven. Wij zijn om half vijf naar de bakkerij gelopen voor de verse koekjes etc. We vaarden toen eigenlijk vlak langs eiland Masirah wat op 10km lag. Om 17:30 liepen we onze kamer binnen. Het was weer tijd voor wassen en schrobben en ons gereed te maken voor de elegante maaltijd. Altijd leuk om deze avondje te zien. Er zijn toch altijd mensen die er echt heel speciaal uit zien. Ik hou het zelf erg simpel vanavond. ik zal me scheren en dat is toch al heel wat. Wil gaat lippen stift en oog schaduw op doen. Dan zien wij er weer op ons paasbest uit. Vallen we nog op zeker bij onze buren tafel genoten uit Albanie. Om half zeven liepen we het restaurant binnen waar al vele lotgenoten aanwezig waren.

Wordt vervolgd

1. Miranda Heeck den Boer:
    22 november 2021
    Sommige mensen .... die hebben altijd wat te zeuren.
    Wat zullen jullie gelachen hebben om die vrouw met haar ketchup! haha
    Ik stond laatst bij een lift te wachten en toen mocht ik er van een vrouw niet in, omdat zij niet gevaccineerd was en zij niet met teveel mensen in de lift wilde. Ik heb toen gezegd dat ik er met haar niet eens in wilde haha
    Eet smakelijk voor zo meteen.
  2. Leen en John Kerkmans:
    22 november 2021
    Ach, soms geven dit soort mensen wat smeu aan het leven. Gr. van ons
  3. Miranda Heeck den Boer:
    22 november 2021
    Dat is ook weer zo en heb jij wat om over te schrijven 😜
  4. Frans van der have:
    22 november 2021
    Met Jolanda gaat het goed .
    Leuk verhaal weer en het nodige meegemaakt het gaat nu snel nog maar zes dagen en het zit er weer op.
    Het is ook maar goed dat het niet nog een maand duurt want het zou niet goed komen met al die koekjes en lekkernijen die jullie tot je nemen.
    Jullie kunnen dan weer terug kijken op een geslaagde cruise en leuke vakantie.
    groetjes van ons.
  5. Leen en John Kerkmans:
    22 november 2021
    Aan alles komt een eind. Maar morgen met een excursie de binnenlanden van Oman in.