IJsland cruise Juni 2023

16 juni 2023 - Akureyri, IJsland

Het vervolg omdat ik Internet heb in Akureeyeri

Om tien over zes waren we bij het restaurant wat weer helemaal aan achter de kant schip gelegen van het schip gelegen was. Moest door het casino heen dan aan einde een trap. Zo kwam je op dek 5 wat eigenlijk ook nog uit 2 gedeeltes bestond. Wij waren beneden ingedeeld. We hadden tafel 404 toegewezen gekregen. Daar aan gekomen zat er al een Nederlands stel uit Delft. Hij heette Daan en zij Wilma. Later kwamen daar ook nog Jaap en Ria bij uit Vaassen. Dus met z’n zessen. Een Nederlands tafel dus. We kregen ook een Nederlandse menu kaart en nu werd het kiezen. Eerst maar het vocht besteld en daarna het eten. Dat was voor Wil meloen met ham - soep als tussen doortje met varkens haas als hoofd gerecht. Ik ging voor de grab cake en soep als tussen doortje. Ik nam ook de varkens haas met gebakken aardappels. Het dessert was voor Aardbeien yoghurt . Voor mij was het rum pudding. Het moet gezegd, een zeer smakelijk maaltijd waar echt niets verkeerd aan was. Misschien de kleine hoeveelheid?

Om 20:30 liepen we weer naar buiten met een heerlijk gevoel. Het had gesmaakt. Toen zijn we even naar de foto gaan kijken die was genomen toen we aan boord kwamen in Amsterdam. Die hadden we snel in het vizier maar was een slecht genomen foto. En om daar dan 29,50 voor te betalen. Dat ging ons even te ver. We zijn toen terug naar onze kamer 8201 gelopen en zijn op het balkonnetje gaan zitten lezen. Onder het genot van wat gemixte nootjes en een stukje pure chocolade. Om 22:15 werden de oog luikjes te zwaar en zijn lekker in grote bed gekropen. Ook deze nacht hebben we moeiteloos zonder onderbrekingen door gebracht.

Dinsdag 13 juni 2023: Schitterend weer

Ben eigenlijk vergeten te melden dat we gisteren 15292 stappen naar Bremerhaven hebben gelopen. Best veel voor ons doen.

Om 08:00 werden we wakker en bij het open schuiven van de gordijnen. Die pal tegen ons bed zitten ervaarde we een rustige zee met daar boven een heerlijk schijnend zonnetje. Dat is toch wel was beter als wij eigenlijk hadden verwacht. En dit op de weg naar IJsland. Het was heerlijk weer.

Ons eigen gewassen. Ik had gekozen voor de grote en uitgebreide APK inclusief scheren en douchen. We liepen op kwart voor negen heerlijk ruikende met after shave en parfummetje naar het ontbijt gebeuren op de 9de etage. Voor mij de eitjes met rolletjes spek en een sausjes en Wil ging voor de yoghurt en een muffin. Dit alles onder het genot van bakje bruine vloeistof en aftreksel van blaadjes voor Wil. Na een drie kwartier lieten we de drukte achter ons en gingen we naar dek 11 en namen we bezit van een zonen relax stoel. Heerlijk uit de wind onder met een lekker zonnetje. Dat hebben we lekker uitgehouden tot 13:00. Toen zijn we een paar etages gezakt om te proberen de lunch te gaan gebruiken. Maar dat bleek een hele toer, het was ongelofelijk druk, te druk. Je kon eigenlijk nergens zitten om aan eten te komen. Was een hele toer en vroeg veel geduld. Met die koelere Duitsers die op allerlei manieren proberen de rij te ontlopen. Ik heb er maar niks van gezegd maar irriteerde mij er mateloos aan. Na een kleine 20 minuten had ik iets op mijn kleine bordje en dat dan eigenlijk ook nog iets wat ik niet wilde.

Maar goed, je moet wat eten dus heb ik mijn bordje maar leeg gemaakt.

Na nog wat heerlijk koud water te hebben gedronken zijn wij weer terug naar denk 11 gegaan om weer plaats te nemen op de ligstoel in het zonnetje.

Het was 15:00 toen ik het wel genoeg vond en zijn we naar onze hut 8201 gegaan. Ik ben dit stukje intikken en Wil dook onder de douche om de smeerseltjes weg te wassen. Het was 15:40 toen we op ons balkonnetje zaten en op TV konden zien en waarnemen dat we niet ver meer van Shetland eilanden waren. Om 16:00 nog even naar de koffie / thee en het tussen doortje gegaan. Er is daar ook altijd gebakjes en koekjes.

We hebben het er maar van genomen en ons te goed gedaan aan dingen die we eigenlijk niet mogen uit gezondheids reden. Laten we zeggen iets te zoet.

Maar goed, je bent tenslotte maar af en toe op cruise. Om 17:00 gingen we weer een etage zakken naar de 8 etage. Om ons op te frissen en iets netter aan te kleden voor de avond maaltijd. We ging iets eerder weg omdat we de Costa App op onze telefoon wilden laten zetten door de Nederlandse hostess.

Maar die vertelde ons dat we dit pas konden doen als we in de eerste plaats in IJsland Seydisfjordur konden doen. Als we daar Internet zouden hebben.

Toen zijn we maar verder gelopen naar het Restaurant naar tafel 404. Om toen een fles bruisend water en een glas rode wijn te bestellen.We kregen ook de Nederlandse menu kaart om ons maaltje voor vanavond samen te stellen. Wil nam zalm met mandarijn. Ik nam sardientje. Het tussen gerechtje pompoenen soep en had tartolinie gevuld met spinazie. Hen ik gewisseld met Wil haar soep. Vegetarische  groente kroketjes. Ik had een ongefilterd visje met kop en staart er nog aan. Mocht helemaal zelf fileren. Het nadat van zo’n soort visje zijn de onnoemelijke hoeveelheid kleine graten. Dit visje was samen met aardappel puree. Het smaakte best. Het dessert was een Hazelnoot pudding. Smaakte lekker. Nog even zitten na kletsen met de collega tafel genoten over van alles en nog wat. Om 20:00 verlieten we de eet tafel zijn via de 2de etage naar voren gelopen. Om halverwege de lift te nemen naar 4de etage waar vele mensen waren omdat daar de piano bar en gewone bar is. Het werd daar gedanst en gezongen. Daar hebben we maar even staan kijken tot 20:45. Toen zijn we naar het theater gelopen die al behoorlijk vol zat. Daar zou vanavond de show Live Vibration worden opgevoerd. Het was een leuke tijd opvulling maar echt kapot waren we er niet van. Na afloop zijn we gelijk terug gegaan naar onze kamer. Daar vonden we een briefje met de mededeling dat de klok weer een uurtje terug gezet moest worden. 22:24 passeerden we de Faro eilanden en hadden we aan onze kant (stuurboord kant) land met het schip moest door vele andere eilanden door manoeuvreren. Het was nog volop licht om 23:47. Ik noem dit een dag.

Morgen weer een dag met nieuwe en andere ervaringen.

1. NELLIE en Arie:
    16 juni 2023
    Fijn weer wat te horen mooie foto’s
  2. HanniecDuque:
    16 juni 2023
    Ziet er prachtig uit!!!
    Jammer dat de lunch geen succes was.