Een weekje Playa Del Ingles - Riu Hotel

28 maart 2023 - Maspalomas, Spanje

Gran Canarie - Playa del Ingles 2023

Dit tussen door vakantietje hadden we in januari 2023 geboekt.

Nog niet wetende dat het met Wil’s zus zo slecht zou gaan aflopen.

Maar helaas was dit wel het geval en de laatste periode van Janny was heel erg om dit van dicht bij te zien gebeuren. Deze altijd sportieve en opgeruimde Janny was helemaal niet meer wat wij van haar gewent waren. Ik moet haast zeggen. Gelukkig was het dan uiteindelijk op woensdag 22 maart 2023 afgelopen met haar en hield dit drama op. Ze was overleden.

Het is natuurlijk erg maar in dit geval was dit echt het allerbest voor haar.

Wil en Jan zijn die middag nog naar Sharon’s huis geweest om samen met Michel Soeters - Sharon en Chelci Soeters alle details te bespreken.

De crematie zou op zaterdag 25 maart 2023 in De Beukenhof om 10:30 plaats vinden. Doordat het op deze dag was konden wij uiteindelijk dan toch op maandag morgen 06:20 toch op vakantie vanaf Schiphol.

De nacht vooraf gaand en het korte stukje dag hebben we eigenlijk niet kunnen slapen. Dit is eigenlijk altijd wel het geval als je zo vroeg op pad moet.

Ik moet nog even melden dat Wil eigenlijk helemaal niet op vakantie wilde doordat ik op 17 mei 2022 op Schiphol de welbekende hart stilstand kreeg.

En aldaar gereanimeerd ben en d.m.v. een AED het hart weer in beweging is gezet. Dus Schiphol, nee dat was het even iet voor Wil.

Maar ik vond dat ze toch een keer over die angst gevoelens heen moest komen en ik had dit wel in overleg met haar geboekt.

Om 02:07 reden we weg op het Schepenpad met 246km aan energie in onze auto. We zijn via de Heineoord kunnen naar P3 Garage bij Schiphol gereden waar we om 03:27 waren en de auto zowaar op een plekje konden zetten waar we de stekker in de auto konden zetten. Om de auto tijdens deze vakantie op te kunnen laden. Zodat we bij terug komst weer een volle accu zouden hebben. Een kleine 20 minuten later liepen op de plaats des onheils en schoot Wil helemaal vol. De traantje liepen over haar wangen?

Heel begrijpelijk want wat wij nu gingen doen was haast niet meer mogelijk geweest? De E-tickets had ik al op de iPhones gezet en dmv deze ticket onze ene koffer zelf ingecheckt. Om  04:15 liepen richting Gate D68 nadat alles controles waren gedaan. Wij lopen meestel gelijk naar de gate waar we aanbood moeten van het vliegtuig moeten. Om een idee te krijgen hoeveel tijd dit in beslag neemt. Toen we dat wisten zijn we terug gewandeld naar de koffie hoek om dat hulp middel te nuttigen. Want de slaap begon toe te slaan.

Ruim op tijd liepen we terug naar D68 en zijn bij een ander stel aan het tafeltje gaan zitten. Die mensen kwamen uit Spijkenisse dus die konden ook Nieuw-Beijerland wel. Om 5:45 moesten we gaan borden.

Om 05:10 zaten op onze bestelde stoelen aan het gang pad 18C en 18D.

Hiet kon je de benen kwijt in het gangpad en is naar de WC gaan ook wat eenvoudiger. Door de staking in Frankrijk konden we iets later vertrekken. Dat werd 06:35 en via de Polderbaan lieten we Amsterdam achter ons.

Er werd ons verteld dat er iets sneller gevlogen zou worden en dat de vliegtijd daarom maar 4 uur zou zijn.

Om 10:30 stond we weer met vaste grond onder de wieltjes op Las Palmas vliegveld. De koffer was er erg snel en Tui reizen stond keurig op ons te wachten in de aankomst hal. Een kleine 10 minuten later zaten we in de Tui bus die ons naar Riu Papaya hotel ging brengen.

Hier stonden we 35 minuten later bij de receptie. Ik had al de gegevens al toegestuurd dus het in-checken ging lekker vlot. We kregen kamer 202 op de tweede etage. Toen we de deur open deden van de kamer zagen we een enorme grote / ruime kamer met een groot balkon met 2 zitjes en een tafeltje.

Het uitzicht was richting zee maar die kon je net niet zien. Maar de kamer was schitterend en luxe. We hadden dorst en trek in iets te eten.

De koffer maar gelaten voor wat het was en als een speer naar drank en een kleine snack. Die hadden we snel gevonden en dat ging er in als koek.

Toen weer terug naar boven om het zwem gerei aan te doen om snel naar het zwembad te gaan. Met de hoop dat we een beetje slaap konden vaten.

Helaas, van slapen kwam niks. We hebben ook nog geprobeerd om op onze kamer te slapen. Maar ook dat was geen succes. Wil is toen maar de koffer gaan uitpakken. Om 18:15 liepen we naar het restaurant voor ons eerste avond maaltje. Dit bleek allemaal in buffet vorm te zijn. Toen we om 19:15 klaar waren met dit eten. Konden we niet anders constateren dat het verschrikkelijk goed was. Ook de rode wijn was heerlijk en maakte het kompleet. Nee, het eten lekker geweest. We zijn toen naar het theater gegaan maar daar was een minder voorstelling gaande. We hebben dat maar gelaten voor wat het was. De voorstelling voor de volwassene zou om 21:30 beginnen. Maar dat was voor ons te laat en we gingen naar onze basis kamer 202. Toen sloeg de slaap zijn slag en gingen wij beiden onder zeil. De kamer temperatuur hadden we op 20 graden gezet. En het werd een heerlijke nachtrust.

Dinsdag 28 maart 2023: Schitterend weer 29 graden.

Om half negen gingen de luikjes weer open en begon voor ons de nieuwe dag. Op het gemakje ons gewassen. Helaas geen AD maar een digitale versie. Om 09:15 zaten we aan de ontbijt tafel met twee andere Nederlanders uit Giessendam naast ons aan de tafel. Natuurlijk even zitten babbelen over van alles en nog wat. Het bleek dat deze vrouw borst kanker had gehad maar daar weer goed van was genezen. Ik ook mijn hart verhaal verteld en toen maar afgesproken “Pluk de dag”

Om kwart voor tien na de gebakken eieren met spek en yoghurt met Allbram voor de lady. Goed voor de ontlasting.

Wij naar boven in de zwemkleding en bad handdoeken in de rugzakken en op naar het strand. Voor een daagje zonnebaden in het zand. We moesten nog wel een beetje uitdokteren hoe we daar wandelend moesten komen. Maar de Iphone was een goede GPS en zo af en toen voor de zekerheid even vragen. Toen informeerde een Spaans vrouwtje, dat je eventueel met een lift ook op het strand zou kunnen komen. Wij hebben de wandelende versie maar gedaan. Om 11:00 liepen we op het strand met een klein windje en koperen Nelis goed schijnend als warmte bron. Iets je verder van de aanloop route weg gelopen om uiteindelijk onze bad handdoeken van het hotel naast elkaar neer te leggen. Moet zeggen, genoeg blote boven lichamen bij de dames maar niet dat je dacht WOW.

Het was goed uit te houden en verschillende malen het zoute zeewater als verkoeling gebruikt. We hebben ook nog zo’n stranddoek van een Senegaalse verkoper gekocht voor 10,- Euro. Wat het net even wat lekkerder maakt op een zand strand. Helaas bleek dat het palmbomen patroontje na afloop op mijn buik en rug zat in de uitvoering blauw. Laten we zeggen een vorm van Tatoe (goedkopere uitvoering). Wil heeft zo af en toe een koude fles water gehaald om onze dorst te lessen. Om drie uur waren we net nog niet verbrand en gingen we opruimen. Toen we van het strand af waren. De sandalen ontdaan van het zand en een half uurtje later zaten in het restaurant voor een salade met lekker vers brood en koude Cola zero.

Daarna het zwembad in om het halve strand van onze huid af te spoelen.

Om vervolgens een Campari soda en Cola Zero te verslinden.

Om half zes waren we boven. Ik snel onder de douchen. Daar lag een half strand op de douche vloer wat uit mijn zwembroek kwam. Bij Wil was dit het zelfde probleem. Nou, konden we lekker met dit zand en onze zand vormpjes lekker in de douche vormpjes maken?

Om kwart over zes liepen we naar het restaurant voor onze 2de avond maaltje. Leuk tafeltje buiten genomen waar we gelijk beiden een koud glas water kregen. Wil is even Cola Zero gaan halen en voor mij een rood wijntje.

We namen als voorafje Salade. Met allemaal kleine beetjes als probeerseltjes. Het moet nogmaals gezegd worden. Het is allemaal even goed en smakelijk. Dit wordt ook geschreven in reviews maar het is waar.

Alles is even smakelijk en goed heet.

Als dessert hebben we mix van alles genomen. IJs was de hoofd moot met daar om heen wat decoratie dingetjes. Niet goed voor mijn suiker maar dit moest maar even anders. We hadden er voor betaald dus moet dat wel worden omgezet. Om 19:30 liepen we met gespannen buikjes naar boven met het Zwitserleven gevoel. Nog even op het Entertainment bord gekeken.

Dit zou om 21:30 beginnen met ……..… Wordt vervolgd

1. Nico en Marijke:
    28 maart 2023
    Ziet er super uit! Na al die narigheid die jullie is overkomen even bijkomen! Geniet ervan! Groeten van ons!