Cruise IJsland juni 2023

12 juni 2023 - Bremerhaven, Duitsland

Het vervolg van gisteren - ook wat foto's toegevoegd

Dit bleek inderdaad wel leuk op zo’n zonnig zondag met allerlei mensen op plezier bootjes die in allerlei outfit aan het genieten waren van het mooie weer. We kwamen ook een soort van feestelijk uitgedorste party boten tegen waar plenty muziek vanaf schelde en waar vele mensen bezig waren tegen elkaar aan rijdend aan het voorspel in de liefde. Dat kon niet uitblijven dat dit rock bootje een gevolg moest gaan krijgen. Je kon vanaf onze cruise boot zien dat daar werd gezopen en ……..

Rond zeven uur vaarden we de sluizen bij IJmuiden in terwijl wij net bezig waren een lichte avond maaltje zaten te gebruiken die wel lang duurde en zwaar op de maag lag. Zal het toch wel niet zo licht geweest zijn?

Nadat we dit netjes op hadden liepen we naar het achter schip van 9 om op dek staande IJmuiden achter ons te laten en het strand van nog veel met mensen zagen liggen. Het was ook nog steeds een aangename temperatuur.

Om 20:15 liepen we in de winkel straat van het schip waar genoeg leuke dingen lagen met ook vele dingen die je goed kan gebruiken in de kou. Dit gaf ons wel een waarschuwing. Op ons gemakje eigenlijk een beetje lopen shoppen waar we 20:45 aan het einde van de winkeltje zijn door gelopen. Hier vandaan liepen we eigenlijk direct door naar het theater waar om 21:00 de eerste show zou worden gegeven. Die eerste show was heel afwisselend met van alles en nog wat. De show bestond uit muziek - show dansen - zingen - hoepel act - schaduw show. Het zag er allemaal goed uit en het gaf de burger moed voor de toekomst. Om 21:45 waren we terug in onze zeer ruime balkon hut waar we nu alles een beetje moeten gaan aansluiten.

Want zoals gebruikelijk is er maar één stopcontact is zo’n hut. Maar wij wisten dit en hadden een vier stopcontact mee tegenomen om alles voor de nacht op te laden. Wil was uitgewoond en sliep om half elf deze dag al af.

Ik ben nog even de avond rituelen gaan doen om ook deze dag achter me te laten. Weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Maandag 12 juni 2023: Mooi weer met 12:00 Bremerhaven

We hadden zoals te doen gebruikelijk een heerlijk nachtrust gehad. Zeker voor Wil was dit belangrijk want die had een paar intensive dagen met veel drukte gehad. Ik had dit allemaal mogen aanschouwen zonder dat ik mijzelf er in mocht betrekken. Dus deze nacht zou veel goed hebben gedaan bij het vrouwtje. Ik moet zeggen dat wij altijd wel goed slapen aan boord van die cruise bootjes. Blijkbaar doet de lichte deining wonderen. Om acht uur begon onze eerste dag aan boord van dit schip. Het was weer prachtig weer en we zouden rond 12:00 aankomen in Bremerhaven. Natuurlijk wat Duitsers lossen en weer wat laden (misschien een beetje oneerbiedig). We zouden dan om 17:30 weer weg varen richting IJsland. Nu eerst even wassen en dan naar de gebakken eieren en koffie. Ook nu gingen we naar het buffet restaurant op dek 9 waar het al behoorlijk druk was. Dus veel mensen die het zelfde probleem hadden als mijn persoontje. Ik noem het honger in de ochtend maar dat heet bij anderen trek. Het was even zoeken naar een plaatsje. Die hadden we snel gevonden en met een bakkie bruin godelijke vloeistof op het tafeltje zetten was dit tafeltje gelijk bezet. Toen op naar het resultaat van de kip en de gebakken plakjes van het varken. Alles was in ruime mate aanwezig en het zag er naar uit dat omkomen van de honger hier niet het geval zou zijn. Wil had het gebruikelijke yoghurt met een smaakje er in. Want haar geliefde Abraham was niet aanwezig. Al met al smaakte alles uitstekend.

Om 09:00 hadden we weer een heerlijk gevoel en liepen we terug naar onze kamer 8201. Uiteindelijk kwamen we er achter dat we de Credit kaart nog moesten registeren in systeem. Want zonder credit kaart kan je aan boord van een Cruise schip helemaal niks. Dat zijn we dus maar even gaan doen bij zo’n machine die eigenlijk overal in de gang staan. Dit ging niet helemaal gladjes maar met de hulp van een assistent van het schip. Kwamen we toch zo ver dat we alles met de scheepskaart konden gaan betalen. We zijn toen na een bakje Cappuccino te hebben genomen terug gegaan naar onze  hut omdat we in de buurt van Bremerhaven kwamen en dit binnen lopen vanaf ons eigen balkonnetje wilde bekijken. We hadden ook besloten om vanmiddag wandelend Bremerhaven te gaan bekijken. Want we zouden hier toch maar een uurtje of 6 blijven. Om 12:30 verlieten we het schip en we hadden besloten om te gaan lopen naar het stadsmirte.

Je mocht niet in het haven terrein lopen dus werden we met een shuttle bus naar een cruise terminal gebracht. Aan de andere kant en gebouw weer uit en toen op naar het midden van van Bremerhaven. Het was op zich een leuke wandeling. Eigenlijk liep je eerst langs de verschillende havens om daarna over de sluis deuren dit haven terrein te verlaten. Langs het drinkwater pomp huis over de dijk naar Schleusenstrabe langs de Neuer hafen naar het einde waar een museum stond en wat eet en vis kraampjes.

We hebben daar iets gedronken en een ijsje genomen. Toen het stadsmirte en aan de andere kant van de Neue hafen terug gelopen. Het was wel leuk want hier lagen allerlei oude zeilschepen die je ook kon bezoeken.

Wij hebben dit niet gedaan en gingen op het gemakje het hele stuk terug langs en op de kade. Via de dijk waar een lekker windje stond wat de warmte een beetje weg nam. Want het was ook hier in Bremerhaven bloed heet.

Om vier uur liepen we het cruise gebouw weer binnen waar de verschillende controles weer volgden. Een klein kwartiertje later zaten we aan het ijs water op de 9de etage. Daarna een paar andere kleine snack die niet goed waren voor de kalorie’tje maar het smaakte wel. Daarna nog een bakje koffie en thee om dan om vijf uur terug te gaan naar ons onderkomen. De zon stond toen vol op onze hut en balkon en het was buiten niet te harden zo warm.

Dus ben ik binnen maar even dit verhaaltje gaan intikken.

Vanavond gingen we naar het A la Carte restaurant “Duca di Orleans”

We moeten dus netjes Casual aangekleed verschijnen.

Maar dan kunnen we wel lekker beiden aan de tafel blijven zitten en worden we bediend. Gaan we een glaasje wijn erbij bestellen. Wordt vervolgd

1. Miranda Heeck den Boer:
    12 juni 2023
    lekkere eerste dag gehad lees ik. Fijn lekker genieten
  2. John:
    12 juni 2023
    Geniet ervan
  3. Simon:
    15 juni 2023
    Geniet er met volle teugen van ,jullie verdienen het.