Lofoten 2023 - zaterdag 8 juli Over de Atlantic road naar Andalsnes

8 juli 2023 - Åndalsnes, Noorwegen

Zaterdag 8 juli 2023: Via de Atlantic road naar Andalsnes

We hadden voor vandaag gisteren een window moeten kiezen hoe laat we wilde ontbijten. We hadden gisteren voor 08:30 tot 9:42 gekozen.

We waren deze weer mooie en zonnige dag om 08:00 wakker en zijn gelijk in de motor kleding gegaan. Om te vermijden dat we weer naar boven moesten en weer bij de lift zouden moeten wachten in dit kolossale hotel. Het had 22 verdiepingen en elke verdieping had 30 kamers.

En omdat dit Scandic hotel helemaal vol zat moest het ontbijt een beetje geregeld zijn. Wij waren om 08:15 in de enorme ontbijt zaal en waren zeker niet de enige. Ook nu weer werden we verwent en was honger leiden niet echt noodzakelijk. Om kwart voor negen reden we weg met met een iets wat somber weer. Mijn ABS lampje ging weer branden dus moesten we dit keer maar eens wat Remmolie gaan bijvullen. We moesten toch tanken dus bij het eerste de beste benzine station een 1/2 Ltr. remolie gekocht en gelijk de brommer weer afgedankt. Na een kwartiertje en zonder een knipperend ABS lampje reden we weg van dit benzine station richting Kristiansund over de E39.  Via Orkanger - Halsa waar we een koffie stop hielden met koffie die op bruine warme melk leek. Via de weg 70 naar Kristiansund waar de bekende Atlantic road waar we natuurlijk een paar keerde stopten voor een fotootje.

In Brughage heeft John wat broodjes en beleg en water gekocht wat we voor de lunch gingen nuttigen. Maar aan de overkant was een koffie zaakje en daar hadden we wel trek in. De koffie die we daar te drinken kregen was echt de beste koffie die we ooit in Noorwegen hebben gehad. Dus namen we er nog maar eentje. De lunch hebben we ook gedaan want om 13:30 zaten we op de Atlantic road bij de bekende mooie hoge brug dit alles op te peuzelen.

Na een half uurtje en nog een beetje beduusd van het natuurschoon vervolgden we onze weg over de 64 richting Molde. Toen we daar waren hebben we het adres van onze overnachting hotel in de GPS ingevoerd.

Dit was Isfjorden Turist Hotel en dit lag een 8km Andalsnes. Via een veer bootje waar we de natuurlijk moesten betalen. Maar de man die met John moest afrekenen heeft hij afgekocht met een stukje chocolade. We hoefde maar voor één motor te betalen. Nadat we van dit bootje afreden was het nog 25km rijden naar ons Hotel. Dit hotel lag helemaal boven op een soort van berg maar wel mooi. We kregen kamer 18 toegewezen en dit bleek een simpele kamer te zijn maar wel netjes. Ik heb nu rechts van mijn de Iphone liggen met Viaplay aan om de kwalificatie van de Formule 1 te zien. We zouden vanavond naar Andalsnes gaan voor de warme hap. Max Verstappen stond op pole dus konden we met de motor naar Andalsnes. Dit was 8km rijden en niet veel later hadden we de motor geparkeerd eigenlijk voor het restaurant waar we ook zouden gaan eten. Eerst maar even wat te drinken gehaald door John en toen de menu kaart bekeken. We hadden het snel besloten het werd voor beiden Fish and Chips. Na 10 minuten stond dat voor onze neuzen en kon het smikkelen en smullen beginnen. Het smaakte voortreffelijk. Om je vingers bij af te likken. En als iets lekker is blijkt het altijd te weinig. Ik heb zelf niet alle patatjes op gegeten maar een groot gedeelte aan John gegeven. Na de heerlijke maaltijd nog even in het zonnetje blijven zitten en toen door het plaatsje gaan wandelen. Helaas dat was niet veel. Dus binnen een vloek en een zucht waren we terug bij onze motor. Om zeven uur reden we weg uit Andalsnes om terug te gaan naar ons Hotel.

Ik zit dit nu buiten op het terras in te tikken. Morgen wordt de laatste zonnige dag. Daarom hebben we de Ferry besteld voor woensdag. We nemen dan de meest luxe ferry boor tussen Kristiansand en Emden. Dan is het ook naar ons huis niet veel rijden meer naar Oostvoorne en Nieuw-Beijerland. Anders als we de ferry nemen naar Hirthals Denemarken moeten we nog eens 1032km rijden. En dat vermijden we nu. Wordt vervolgd

1. Coby Christiaanse:
    8 juli 2023
    Ziet er allemaal prachtig uit hoor 👍👍👍
  2. Nico en Marijke:
    8 juli 2023
    Eind vd reis komt in zicht! Geniet er nog even van!
  3. Travel the World:
    8 juli 2023
    Nog een paar dagen genieten al word het weer wat minder, aan alles komt weer een eind maar hier kan je weer op terug kijken deze kan je weer afstrepen .
    Wel lekker dat jullie een lange trip met de Ferry gaan maken kan je de laatste kilometers weer uitgerust gaan doen .
  4. Nico en Marijke:
    8 juli 2023
    Maar de beste / ultieme manier om Noorwegen door te reizen is toch echt met een camper. Dat is ook de reden dat je er zoveel ziet hier. Je kan overal gaan staan. En eten heb je dan bij je. In Noorwegen kan je echt voor verrassingen komen te staan.
  5. Miranda Heeck den Boer:
    9 juli 2023