Sicilie 2018 - woensdag 17 okt

17 oktober 2018 - Lido di Noto, Italië

Dinsdag 16 oktober: de zon

Na een mindere nacht voor mij maar een goede van de lady of the house. Was zowaar de zon aanwezig en was de achtergrond ook blauw. Omdat we gisteren al hadden beslotenon er vandaag een rustdag van te maken. Om 08:30 waren we in het schrans lokaal om het niveau in de maag weer op aanvaardbare hoogte te brengen. Ik hield het vandaag maar bij ham en kaas en een crosantje met wat jam. Ik kan echt niet anders, maar de koffie bij het ontbijt in slootwater. Niet te zuipen. Alles geprobeert, verdunnen met warm water, melk erbij, minder water, espresso met wat water, meer zoetstof. Dit alles mocht niet helpen, het is en bleef troep met een kleurtje. Dus, werd het het thee. Daar kon niet veel verkeerd gaan. Moet wel zeggen dat dit wel behoorlijk tegen valt voor een land waar koffie zo hoog in vaandal staat. Maar niet hier in de hotel, dit was afvoer vocht met een bruin kleurtje. Afijn thee was het en zo zou het blijven. Alleen bij de bar handen ze drinkbare koffie. Om 09:00 waren we terug in kamer 416 om ons in de zwemkleding te hijsen. Met een klein rug zakje met wat leesvoer en handdoeken naar het zwembad. We waren haast de eersten die het aandurfde om met een ontbloot boven lichaam bij het zwembad en de Ionische zee te gaan liggen. Het was een behagelijke temperatuur die zeker gedurende de dag naar boven zou gaan. Twee lig stoelen bij de waterkant en wij waren gesteld. Om tien uur ging de beach bar open en konden we ook wat fris halen. Het was hier lekker rustig haast heel de morgen. On 13:00 zijn ee wat gaan eten. Voor mij een genixte salade met een klein stukje brood. Een half uurtje later liepen we terug naar het zwembad. Het was inmiddels 25 graden. Wat een luxe in deze vakantie. Met wat zwemmeb en een snoesje hier en een snoesje later zijn we zo de middag door gekomen wat geen enkel probleem bleek te zijn. Om zes uur liepen we terug naar onze kamer maar eerst nog een capuccino bij de bar te hebben genomen. Eenmaal boven besloten we om maar een paar kleine boodschapjes te doen. Zo gezegd zo gedaan. Na een kleine 6km te hebben gereden liepen we met klein boodschappen wagentje wat dingen te kopen. Het werden 3 bananen - wat snoepjes voor de terugweg - natuurlijk chocolade en 2 flessen spa rood en 4 blikje Cola light. Om half zeven waren weer terug op onze hotel kamer. We hebben de tv aangezet en op BVN gezet. We hadden nog ongeveer 1 1/2 uur voordat we het schaft lokaal binnen konden. In ben nog even onder de douche gegaan en het lichte baardje verwijderd. Ik zag er vior mijn doen weer netje en reukvrij bij. Acht uur waren in het restaurant waar ik een groente soepje. Er waren ook weer tapas met pesto en knoflook. Mijn hoofd maaltijd een beetje pasta met tomaten en parmaanse kaas. Fruit als dessert. En toen naar boven voor Nederland Belgie. Leuke wedstrijd met een goed resultaat 1-1. Het was toen tijd om de oogjes te sluiten. Het vrouwtje was al zover. Ik ben er wat langer mee bezig geweest met al de jeuk van de klote muggen.

Woensdag 17 okt. 2018: mooi weer 26 graden

Acht uur begon voor ons deze voorlaatste dag. De zon scheen op ons balkonnetje. Dat zag er dus veel belovend uit. Na een frisse douche met een kraan die twee standen had. Niets of alles en dan moest je uit kijken dat je niet omver werd gestraald. Want dan kwam er een pompje of zoiets bij. Het was eigenlijk een soort van hogedruk douche. Ok, je werd wel schoon zonder zeep te gebruiken. Je kwam natuurlijk wel met een gebobbelde uit uit de douche. Maar dat herstelde snel weer. Om kwart voor negen waren we in de ontbijt zaal. Thee want de koffie........., met heerlijk vers brood met kaas en ham. Plakje cake en een crosantje met jam en we hadden weer een Zwitser leven gevoel. We besloten om nog even naar het 7km verderop gelegen plaatsje Noto te gaan. Ik wilde iets hebben tegen die verschrikkelijke mugge beten. De meeste tijd in de nacht verloor ik aan krabben - deppe met citroenzuur. Een ramp. Tijdens het ontbijt kwam er ook een Belgische mevrouw naar me toe. Die dezelfde ervaring had. Om tien uur reden we weg naar Noto met een ingestelde parkeer plaats als doel op de Google maps. Prachtig toch he, na een klein kwartiertje reden we de parkeer plaats op niet ver van alle bezienswaardigheden. Uit de tut en een 10 minuten later aan de koffie bij een koffie barretje. Dat smaakte dat goddelijke vocht op de juiste manier klaar gemaakt. Wil nam een cola. We zijn hierna een platte grond van Noto gaan halen bij de VVV. Een bepaalde route gelopen met Google maps als leidraad. Om 11:30 hadden we de meeste interesante dingen gezien en stapte we in de auto ndadat we 3,-Euro hadden betaald in de parkeer automaat. Om 12:00 zaten we weer lekker in het zonnetje bij 26 graden aan zee / zwembad. De beachbar was ook open dus de dorst konden we ook lessen. Twee ligstoelen uitgeklapt en we waren gesteld voor deze dag (wordt vervolgd)

1. Nico en Marijke:
    17 oktober 2018
    Geniet er nog even van! Alvast een goed reis naar huis! Gr van ons
  2. Nico en Marijke:
    17 oktober 2018
    Hoi Marijke en Nico,
    We doen ons best, het is nu prachtig weer.
    Nu aan de middag hap.
    Morgen home sweet home, ook leuk hoor.
    Groetjes van ons uit Lido di Noto