Supertoer 2017

18 juni 2017 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Vervolg van gisten voor het eten.

Om acht uur begon de schrans partij dus hiermee gestopt en naar beneden voor het avond maaltje en dat viel niet tegen. Een soort van wortel soepje en de salade kon je zelf samenstellen aan het salade buffet. De hoofdmaaltijd bestond uit een soort van gebakken stukjes bloemkool - broccoli en gebakken peentje. Het vlees bestand uit ongepaneerde schnitzel en stukje biefstuk met patat. Een hele goede maaltijd die door iedereen werd gewaardeerd. Een geweldig ijsje met slagroom. Een bakkie dubbele espresso voor opa en de cappuccino voor de jeugdige generatie. Wij zaten aan tafel bij wat mensen die veel kilometers per jaar rijden. Er was er een die 50.000km per jaar. Ze vonden allemaal dat ze geweldig snel reden. Om half elf hebben wij de gesprekken beëindigd en zijn we naar onze kamer gegaan. Even naar de 24 uur van Le Mans gekeken. Maar John hield het niet meer en om kwart voor elf was het over en uit met mijn compagnon.

Morgen weer op voor een kleine 396 km die eigenlijk in Duitsland eindigt.

Nu naar bed voor de nachtrust.

Zondag 18 juni 2017: Zonnig weer maar fris in de morgen.

De wekker was degene die ons moest wakker maken. We hadden heerlijk geslapen maar nu was het tijd om naar de ontbijtzaal te gaan. En dat was zeker de moeite waard. Geweldig was dit hier geregeld. Het eitje werd gebakken waar je bij stond en hoe je het wilde hebben. Ik ging voor de gebakken plakjes spek en de zalm. Het broodje door midden zodat ik twee helften had met goed beleg. Bakie leut en een sapje erbij en we konden beginnen. Om tien over half acht stonden we bij de motors en waren ook een van de eersten die van deze motor parkeer plek weg reden. Het was 07:44 om precies te zijn. Maar na een paar kilometers was mij doorwaai motorpak te koud en moest ik een fleeze trui uit de koffer pakken. Dat was de eerste keer da dit nodig was. Hiermee was mij kou lijden verholpen. Een klein half uurtje later reden we door Imst. Om 09:15 reden we over het Hahnen joch wat onze laatste hoge pukkel zou zijn van deze vakantie. De temperatuur begon snel op te lopen naar 20 graden. Om 10:00 een koffie stop gemaakt bij hotel. Omdat er niet veel terrasje open waren. Half elf stapten we weer op een gingen het verder naar Gebsattel. Wat is gelegen net onder de mooie toeristen plaats Rothenburg ob der Tauber. Maar we moesten nog 290km aflegen. Na een uurtje weer een stop om wat fris te nemen. Om 12:15 getankt en gelijk hier aan vast de lunch plaats die haast aan het benzine station lag. Dit was een Hamburger special zaak. En daar waren al wat andere Supertoer collega's, Een paar stoelen aan de grote tafel bijgeschoven en haast gelijk werd de bestelling opgenomen voor ons alle 6. Natuurlijk moest het een hamburger worden, in mijn geval een kaas hamburger en voor John een Western Hamburger die met gebakken spek was.

Eerlijk is eerlijk een heerlijk smakende burger dat werd ons allemaal bevestigd. Om 13:00 hadden we nog 142km te gaan. Maar de warmte was weer helemaal aanwezig. We zijn daarom regelmatig gestopt voor wat fris en ook om het vizier schook te maken. Want we kregen wel wat vliegen op ons viziertje. Om half vier stapten we binnen bij de receptie bij Hotel Lamm. We kregen kamer nr.1 wat ook weer een goed overnachting verblijf is. Alles van de motor en onder de douche. We besloten om met een gewone broek en en kleding naar Rothenburg ob der Tauber te gaan. Zo gezegd zo gedaan en om half vijf parkeerden we de motor voor deze zeer bezienswaardige stad neer. Direct voor de muur dit om deze stad is heen gebouwd. Auto verkeer is hier toe gestaan dus dichter bij konden we niet komen. Net binnen de muur eerst maar even koffie genomen om daarna deze mooie stad te gaan bezichtigen. Net voor half zeven nog even op een terrasje een koude cola genomen om daarna direct ter gaan naar ons hotel voor deze nacht. In het hotel dit verhaaltje gaan intypen en de foto’s ingeladen. Om de reislogger vrienden op de hoogte houden. Om acht uur begint weer de warme maaltijd voor vandaag. Dus daar had ik net genoeg tijd voor. Moet wel melden dat we deze dag geen politie hebben gezien.

Wordt vervolgd.

1. Frans van der have:
    18 juni 2017
    Weer een leuk verslag , van al het eten wat jullie vandaag tot jullie namen , loopt bij ons het water uit ons mond ......zijn weer benieuwd naar het vervolg van deze reis .....Groeten Frans en Jolanda
  2. Coby Christiaanse:
    19 juni 2017
    je bent vergeten John zijn ijsje te vermelden
  3. Miranda Heeck den Boer:
    19 juni 2017