Lofoten 2023 - Mooi weer met een bezoek aan mijn oud collega

3 juli 2023 - Svolvær, Noorwegen

Het vervolg:

Dit bleek toch een wat zwaardere hap te worden. We zijn wat gaan lopen in Svolvaer om gelijk even te zien waar we wat konden eten. John had niet veel trek en ik eigenlijk ook niet. We belanden eigenlijk in een zaak waar je echt van alles kan bestellen dus het was moeilijk kiezen. Het werd voor John een Pizza van een meter diameter en ik nam een Pitta broodje met knoflook. Maar ook dat Pitta broodje was zo groot dat ik met mijn grote bek die toch niet ver genoeg open ging om dit monster broodje er ook maar een klein stukje er in te krijgen. Ik ben toen maar met het mes en de vork aan de slag gegaan, dat kon niet anders. Nadat we dit op hadden moesten de schoenen wat losser worden gemaakt? Wat een vreet festijn was dit weer geworden.

Het loopt altijd net even anders als voorzien. Om 22:00 waren we terug in onze hotel kamer en ploften we op bed neer. Met het idee, we hebben teveel gegeten. Moet tevens nog even vermelden dat er in de buurt zee arenden hier rond vliegen. Die een pest pokken herrie maken en dan maken ze ook nog ruzie met elkaar waardoor het lawaai alleen maar erger wordt.

Afijn, ik heb om 23:00 de oogjes toe gedaan en liet deze dag voor wat het was.

Maandag 3 juli 2023: Mooi weer en een bezoek aan mijn oud collega

Om 08:00 werd ik wakker en John lag al met zijn Ipad in zijn handen. Dus die was al wakker. Ik heb nog even het AD digitaal zitten lezen hoofd zakelijk hoe de Formule 1 in Oostenrijk was verlopen. John ging natuurlijk als eerste naar de douche voor alle noodzakelijk dingen. Ik een kwartiertje later. Tandjes etc. bewerkt. En nog even besproken wat we vandaag zouden gaan doen. Ik had een afspraak met mijn oud Collega Leif Loevhaug gemaakt en die zo ons vanmiddag om 15:00 hier in Svolvaer komen bezoek nadat hij met zijn vrouw bij de dokter was geweest. Helaas liep dit even anders, wij waren van plan en hadden dit net besloten. Om een rondje door het Noordelijke gedeelte van de Lofoten te gaan rijden. Vanuit Svolvaer naar Fiskebol. Daar het veer bootje nemen Melbu en daar langs Lekang - Stokmarknes naar Sortland. Daar de brug over om vervolgens weer zuidelijk te rijden naar Hanoy om vervolgens naar mijn Collega te rijden die in het plaatsje Digermulen. Zo is het ook gegaan en natuurlijk verschillende stops gehad voor koffie of cola en natuurlijk eten voor de brommers. Bij een koffie stop nog uitgebreid met een dame zitten praten die ook buiten op het terras zat. Toen we daar weg liepen zeiden we tegen elkaar het leek wel een naai vrouwtje. Ik bedoel, die je kan huren? Niet veel daarna benzine getankt bij een verstopt benzine station. Ook weer zo’n vreemde, bij ons adverteren en zijn benzine station heel makkelijk te herkennen. Maar deze hebben we naar moeten zoeken. Nadat we weer genoeg van dat spul hadden. Zijn we de 72km naar Leif Loevhaug in Digermulen gaan afleggen. We hadden afgesproken 14:30 maar hij belde dat hij in een file zat en dat het wat later zou gaan worden. Wij hebben bij een veerpont aanleg steiger wat gedronken en gegeten. Dat heette daar het Trollen fjord en haast alle Cruise schepen varen door dit bekent staande Fjord heen. Zo ook de Hurtigruten (postboot) van Noorwegen.

Om 14:30 zijn we de laatste 3 km gaan rijden naar mijn collega’s huis die woont op Pundslettveien 134 8324 Digermulen. Toen wij daar aan kwamen bleek hij er nog niet te zijn. Maar een klein half uurtjes laten kwam hij aanrijden en kon het handen geven gaan beginnen. Hun wonen daar in de middle of No where. Het dichtst bijzijnde winkeltje is 72km weg. In de winter ligt de sneeuw tot aan de dak goot en is de voordeur geblokkeerd door sneeuw. Tevens is het in de winter haast de hele dag donker. Wat een vreemd bestaan is dat. Niks voor ons maar hun zijn het gewent moeten we maar denken. Natuurlijk vonden hij en vrouw geweldig dat wij er waren. Ze had cake voor ons gebakken en een andere taart gemaakt. Koffie stond ook snel op tafel en natuurlijk zitten ouwehoren over vroeger. Toen gaven wij hem de meegenomen fles Bokma jenever. Hij sprong een gat in het dak van zijn woning. Zo blij waren ze er mee. Na twee uur moest ik voor hem aankondigen dat wij weer weg gingen. Dat vond hij beslist niet leuk maar John wilde bij terug komst in ons hotel nog een wandeling gaan maken.

En we moesten nog 75km terug rijden en nog wat kleine bood schappen doen. Nadat we in Svolvaer terug waren eerst de boodschappen gedaan en om 18:05 waren wij terug in onze kamer 320. John heeft z’n eigen snel omgekleed in de wandel kleding en liep om 18:20 de kamer uit voor de wandeling. Ik ben dit verhaaltje gaan intikken en ga zo iets eten in een bakkers winkel met een bakje koffie erbij.

Wordt vervolgd

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Travel the World:
    4 juli 2023
    Wat een avontuur weer , vast heel leuk om je oud collega weer te zien ik hoop dat dat bij mij ook zo gaat als jullie terug zijn kijken of John ook voor mij een lekkere cake bakt als ik hem weer eens opzoekt.
    Mooie foto’s ook weer ziet er allemaal heel mooi uit.
    Groetjes van ons
  2. Nico en Marijke:
    4 juli 2023
    Leuk toch - je oude collega ontmoeten! Nu 2 oude kereltjes - wel een op een motor rondreizend! Is toch bijzonder!